ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد
نوشته شده توسط : sevda

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ به صورت اینترنتی در سایت سنجش انجام میشه که داوطلبایی که قصد ورود به این مقطع رو دارن باید در زمان ثبت نام که حدودا در آذر ماهه با مطالعه کامل دفترچه و اطلاع از تموم شرایط ، فرم ثبت نام ارشد 1400 رو تکمیل کنن .

 



در حال حاضر اصلی ترین راه برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد همه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور از طریق شرکت در کنکور کارشناسی ارشد است که هر ساله توسط سازمان سنجش برگزار می شه . داوطلبای شرکت کننده در ثبت نام کارشناسی ارشد 1400 شانس قبولی در یکی از دانشگاه های دولتی روزانه ، شبانه ، پردیس های خودگردان ، دانشگاه های غیرانتفاعی ، دانشگاه پیام نور و همچنین دانشگاه آزاد رو دارن .

اما از اونجایی که خیلی از داوطلبا آشنایی با نحوه ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۰ ندارن و نمی دونن که چه زمانی باید برای این ثبت نام اقدام کنن برای همین در ادامه این مقاله در مورد زمان ونحوه ثبت نام آرمون کارشناسی ارشد توضیح دادیم . با ما همراه باشین .

 

 

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

داوطلبایی که قصد ثبت نام کنکور ارشد رو دارن باید پیگیر اطلاعیه های مختلف باشن تا از زمان ثبت نام ارشد این آزمون مطلع شده و خودشون رو تا اون تاریخ برای ثبت نام آماده کنن . ثبت نام کنکور ارشد 1400 طبق اطلاعیه سازمان سنجش از تاریخ 16 آذر ماه شروع میشه و داوطلبا فرصت دارن این ثبت نام رو تا تاریخ 23 آذر ماه انجام بدن . 

البته می تونین عضو کانال تلگرام ارشد تحصیلیکو هم بشین تا به محض اینکه ثبت نام کنکور ارشد شروع شد با خبر بشین .

 

ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۰ از تاریخ 16 آذر ماه شروع میشه .

به محض شروع ثبت نام ، لینک ورود به سایت در این مقاله گذاشته میشه .

 

البته معمولا خیلی از داوطلبا هستن که در زمان مقرر موفق به ثبت نام کنکور ارشد نمیشن و از این ثبت نام جا می مونن . اگه شما هم جزو این دسته از افراد هستین نگران نباشین چون معمولا سازمان سنجش علاوه بر تمدید زمان ثبت نام فرصت مجددی رو در اختیار داوطلبا میذاره که برای دریافت اطلاعات بیشتر می تونین مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید: تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد

 

 

 

 

 

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

یکی از پر تکرار ترین سوالات متقاضیای کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ در خصوص شرایط ثبت نام کنکور ارشده که در این قسمت مهم ترین شرایط لازم برای ثبت نام رو گذاشتیم .

 

 از مهم ترین شرایط اختصاصی کارشناسی ارشد داشتن مدرک کارشناسی ( لیسانس ) یا دکتری حرفه ایه که البته دانشجوهای مقطع کارشناسی که تا پایان شهریور 1400 فارغ التحصیل بشن هم می تونن در صورت داشتن سایر شرایط  ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 رو انجام بدن .

 

پذیرفته شدگان نهایی رشته های تحصیلی دوره شبانه ، نیمه حضوری ، دانشگاه پیام نور ، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی ، بین الملل و دوره مجازی در آزمون ورودی تحصیلات تكمیلی سال 1399 در صورت عدم ثبت نام در رشته قبولی و یا انصراف از اون با رعایت سایر شرایط و ضوابط می تونن در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ ثبت نام و شركت کنن .

 

داوطلبایی که در دوره روزانه کنکور کارشناسی ارشد 99 پذیرفته شدن ( در مرحله نتایج نهایی یا تکمیل ظرفیت ) ، حق شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ رو ندارن .

 

داوطلبای شاغل در وزارتخانه ها ، سازمان ها و نهادهای دولتی بايد قبل از ثبت نام موافقت كتبی و بدون قيد و شرط محل كار خود را مبنی بر ادامه تحصيل دريافت و اون رو پیش خودشون نگه دارن .

 

برای مطالع کامل شرایط و ضوابط ثبت نام می تونین دفترچه ارشد رو دانلود و مطالعه کنین .

بیشتر بخوانید : دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

 

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

ثبت نام کنکور ارشد 1400 به صورت اینترنتی در سایت سازمان سنجش انجام میشه و داوطلبایی که قصد تکمیل فرم ثبت نام رو دارن باید بعد از ورود به این سایت و خرید کارت اعتباری ثبت نام با وارد کردن اطلاعات لازم فرم ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۰ رو تکمیل کنن .

 

 فرایند ثبت نام ارشد ۱۴۰۰ به طور خلاصه :

  1. ورود به سایت sanjesh.org
  2. دانلود و مطالعه دفترچه ثبت نام ارشد 1400
  3. پرداخت هزینه ثبت نام
  4. پر کردن فرم ثبت نام 
  • ​​راهنمای تصویری ثبت نام :

1 . ابتدا وارد سایت سازمان سنجش بشین و روی گزینه " ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد " کلیک کنین .

 

 

2 . در صفحه باز شده روی گزینه " ثبت نام جدید " کلیک کنین .

 

 

3 . در ادامه باید سریال کارت خریداری شده رو وارد کنین .

 

 

4 . سپس عکس خود رو آپلود کنین .

 

 

5 . در ادامه فرم اینترنتی ثبت نام رو پر کنین .

 

 

 

با کلیک روی گزینه " تایید و ادامه " اطلاعات ثبت نامی شما به همراه شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام نشون داده میشه .

 

این تصاویر مربوط به ثبت نام سال قبله که به محض این که تغییری در روند ثبت نام امسال ایجاد  بشه این تصاویر به روز رسانی میشه .

 

در ادامه بخوانید : راهنمای جامع ثبت نام کارشناسی ارشد

داوطلبان می توانند کلیه سوالات خود را پیرامون ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد با استفاده از سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو ، از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو بپرسند .

 

 

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ثبت نام کنکور ارشد چه زمانی انجام میشه ؟

✔️این ثبت نام در آذر ماه انجام میشه که زمان دقیق اون در این مقاله گفته شده .

2- ✔️دانشجوی شبانه ارشد می تونه بدون انصراف تو کنکور ارشد شرکت کنه ؟

✔️خیر ، دانشجوی ارشد حق ثبت نام تو آزمون ارشد رو نداره و باید تا تاریخ مشخص شده ، انصراف قطعیش رو به دانشگاه تحصیلش اعلام کنه که بقیه شرایط لازم در این مقاله گفته شده .

3- ✔️ثبت نام کنکور ارشد به چه نحوی انجام میشه ؟

✔️این ثبت نام به صورت اینترنتی در سایت سنجش انجام میشه که لینک ورود به این سایت و راهنمای تصویری ثبت نام در این مقاله گذاشته شده .

منبع :  ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد





:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: